In deze blog gaan we in gesprek met Osman. Osman is de eigenaar van GSM Gadget in Den Bosch en repareert smartphones, tablets, laptops en smartwatches.
Hallo, ik ben Osman Yigit en ik ben 44 jaar oud. Ik ben geboren in Sivas, Turkije, in 1980 en woon sinds 2003 in Den Bosch, Nederland. Mijn carrière begon als heftruckchauffeur in verschillende magazijnen voordat ik me ging interesseren voor de wereld van telefoon-, tablet- en laptopreparatie. Dit begon eigenlijk als een hobby op mijn zolderkamer, later verplaatst naar mijn schuur, voordat ik er mijn fulltime beroep van maakte.
In 2018 van mijn hobby mijn beroep te maken en me volledig te richten op het repareren van telefoons, tablets, laptops en smartwatches en kreeg ik de kans om mede-eigenaar te worden van GSM-Gadget, een telefoonreparatiewinkel in Den Bosch die al sinds 2001 actief is in de reparatiebranche. Tijdens de coronapandemie kreeg ik de kans om volledig eigenaar te worden van GSM-Gadget en zo mijn eigen visie binnen de reparatieshop te realiseren.
Ik geniet ervan om telkens weer de uitdaging aan te gaan om teleurgestelde gezichten van klanten om te toveren tot tevreden klanten die met een glimlach vertrekken. Vaak weten mensen niet precies wat er kapot is aan hun telefoon en zijn ze alleen blij dat deze weer werkt. Samen met mijn collega's zie ik het als een kunst om het probleem te achterhalen en op te lossen, hoe gecompliceerd het ook is. Dat is waar mijn passie in de reparatie wereld ligt.
Ik zie dat reparaties steeds belangrijker worden. Mijn uiteindelijke doel is om een tweede locatie van GSM-Gadget te openen, maar daar gaan nog een aantal stappen aan vooraf. Binnen onze sector zijn er twee soorten reparaties: relatief eenvoudige, zoals het vervangen van een scherm of batterij, en complexere waarbij vaak soldeerwerk nodig is.
Bij het openen van een tweede vestiging is het voor mij belangrijk dat we het volledige scala aan reparatiediensten in eigen beheer hebben, inclusief soldeerwerk. Bij een groeiende markt vind ik het belangrijk dat ons bedrijf zich steeds breder ontwikkelt in aangeboden diensten. Daarom moeten nieuwe medewerkers goed en breed worden opgeleid om verschillende soorten reparaties uit te voeren.
Als eigenaar van een reparatieshop vind ik het belangrijk dat mijn collega's niet alleen de juiste kennis en ervaring hebben, maar ook de juiste diploma's en certificaten. Dit is essentieel om kwaliteit te waarborgen en klanten op de juiste manier te helpen.
Veel succes allemaal!